מי שכבר רכש רכב חשמלי, או מי שמתכנן לעשות זאת, בוודאי שוקל גם להתקין עמדת טעינה לרכב חשמלי.
מכיוון שמדובר בתחום חדש יתכן כי יש לכם הרבה שאלות, ולנו יש את התשובות.
שאלות ותשובות
בעצם מדובר על שתי עלויות, עלות עמדת הטעינה ועלות ההתקנה עצמה. לעתים ההתקנה דורשת תשתיות חשמל מורכבות ולכן הדבר יכול לייקר את העלויות באופן משמעותי; למשל כאשר ישנו מרחק גדול בין הרכב ללוח החשמל. המחיר הבסיסי לעמדת טעינה ביתית הוא כ 2000-3000 שקל, ועם ההתקנה המחירים יכולים להגיע ל 3000-6000 שקל.
אמנם הדבר מומלץ, אך לא הכרחי. קיימות מערכות טעינה המתאימות לחשמל חד פאזי. שדרוג מערכת החשמל לתלת פאזי עלול לייקר את עלויות ההתקנה בצורה משמעותית.
מערכת טעינה ביתית היא השקעה משתלמת אשר תחזיר את עצמה במהרה. היא מביאה לכם יתרון של זמינות ונוחות ומקטינה את התלות שלכם בעמדות הטעינה הציבוריות. מבחינת המחיר, אתם תשלמו אך ורק על עלות החשמל; כלומר מחיר נמוך יותר מאשר בעמדות הטעינה הציבוריות.
במקרה כזה ישנן מספר אפשרויות. אפשרות אחת, לא ממש נוחה היא התקנת עמדה אחת בה תצטרכו להתחלק תוך כדי תיאום ביניכם. זה יכול להתאים למשפחות מסוימות בהתאם לסדר היום של הפעילויות שלכם, אך למשפחות אחרות זה פחות נוח. אפשרות שנייה היא התקנת שתי עמדות; זוהי אפשרות נוחה, אך לא משתלמת מבחינה כלכלית. והאפשרות השלישי היא התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי היכול לתמוך בשני רכבים במקביל. זוהי האפשרות המשתלמת והנוחה ביותר.
בוודאי לא תרצו לגלות שכאשר אתם נוסעים לעבודה, השכן שלכם מטעין את הרכב בעמדה שלכם ואתם מממנים אותו. חשוב להקפיד על מערכת התקנה המאפשרת נעילה החוסמת את הגישה אל הקונקטור. עמדות הטעינה כבר חשבו על זה והן מספקות לכם ביטחון ומונעות גנבת חשמל.
וכמה מילים לסיום, אנו מדברים על חשמל! דבר נהדר ובעל יתרונות, אך גם מסוכן מאוד כאשר נוהגים בו בחוסר אחריות. כל התקנה והתעסקות בתשתיות החשמל חייבת להתבצע על ידי חשמלאים מורשים.